Ce-i mai interesează pe românii din Italia?!

Am lipsit câteva zile datorită unor mici probleme legate de serviciu şi destul de mari de sănătate, ultimele ţintuindu-mă efectiv trei zile la pat. Şi asta exact când s-au derulat evenimente deosebite în comunitatea noastră, pe care (si nu mă mir) doar Gazeta Românească le-a “punctat”. Şi exemplific câteva:

uniunea oficială dintre fasciştii italieni de la Forza Nuova (FN) şi cei români de la Noua Dreaptă (ND), eveniment care s-a derulat la Roma în data de 3 iulie;

deschiderea primului birou parlamentar din afara României, în data de 4 iulie, la Marcellina purtând semnătura senatorului Badea şi asociaţiei “Carpatica” asta în timp ce PIRul lansa un comunicat în care recomanda politicienilor români să nu mai facă vizite în Italia iar banii să fie folosiţi în deschiderea unui fond special;

deşi presa italiană scote “pe piaţă” tot felul de poveşti şi balade despre mafioţi, cum că, spre exemplu, aceştia nu se căsătoresc cu românce , pentru că-s considerate de ultima speţă, Gazeta Românească publică un interviu cu o româncă, nevasta unui…boss mafiot;

poate cel mai important: în mai puţin de o săptămână, cinci români morţi pe şantierele italiene, toţi cu vârste sub 35 de ani;

faptul că nu a existat cutremur, incendiu, inundaţie sau orice altă catastrofă naturală mai importantă în Italia ultimilor ani în care românii să nu-şi plătească tributul…ultimul la Viareggio – Ana Habic o româncă de 41 de ani, originară din Bistriţa şi multe altele…

Nu voi comenta astăzi niciuna dintre acestea pentru că respect exclusivitatea Gazetei…constat însă că rămâne de departe cea mai bună şi completă publicaţie a românilor din diasporă.

IMG_0411Un mic comentariu totuşi vreau să fac despre deschiderea primului birou parlamentar din afara României, cel a senatorului Viorel Badea (PD-L) de la Marcellina. Tocmai s-a reaprins pe Antena 3 discuţia despre Lavinia Năstase şi “importanta” filială a PD-L Roma unde cică acum ar fi şefă…imaginea acestei filiale este extraordinară din câte se pare, toţi menţionând acest punct politic ca şi cum ar fi o “mecca” portocalie. Atât de mult se înşeală, că numai gândul că Badea şi-a deschis birou la Marcellina, localitate mică, de 7000 de locuitori, şi nu la Roma, spune totul. E drept că şi seriozitatea şi dorinţa de a face ceva concret, a românilor de acolo, e diferită… şi ce-i foarte important, niciunul din membrii asociaţiei “Carpatica”, cea care a pus la dispoziţia senatorului sediul, nu a devenit portocaliu…de ce?…după umila mea părere, pentru că sunt mai inteligenţi decât mulţi alţii care au crezut că dacă se înscriu în PD-L, pot avea avantaje personale iar ceea ce şi-au propus pentru Marcellina urmăreşte interesul comunităţii. Aici stă diferenţa dintre învinşi şi învingători…comunitatea de la Marcellina trage sforile pentru interesul românilor, nu al unei singure persoane. Eu pun pariu că se va mai auzi despre Marcellina românească…un prim proiect deja a răsărit şi se concretizează: înfrăţirea cu Odobeşti, cu avantaje mai ales pentru localitatea vrânceană…cine a mai făcut asta până acum? Repet ca şi în cazul Nonei:… să mai comenteze careva!!!

P.S. pentru rataţi şi învinşi: senatorul Badea mi-a declarat că în scurt timp, următoarul birou parlamentar va fii deschis la Udine.

Despre Camelia Radiu

una romena in Italia
Acest articol a fost publicat în Certitudini și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Ce-i mai interesează pe românii din Italia?!

  1. Eugen Vilcu zice:

    Despre faptul ca senatorul Badea si-a luat in serios rolul si doreste sa se implice in problemele comunitatii romane din Italia am avut semnale de mai mult timp si o consider o initiativa demna de tot respectul…poate chiar un exemplu pentru politicienii romani care, de regula, sesizeaza existenta noastra o data la patru ani.
    Alianta dintre cele doua partide de extrema dreapta din Romania si Italia chiar mi-a scapat: prea mici ca oameni, foarte mici ca ideologie!
    Ceea ce „Gazeta Romaneasca” a prezentat, fara a fi insa dezbatut – si e important, parerea mea! – este rezultatul alegerilor la Fonte Nuova, unde un popa (nu-l pot numi altfel) ortodox si-a bagat sutana pana la gat in politica…si dracul coada!:))
    Oricum, din punct de vedere al informatiei, ati fost cei mai tari!
    Cu sanatatea cum mai merge?:))

  2. Andi Radiu zice:

    multumesc Eugen…dupa 3 zile de febra mare si o stare generala foarte proasta, se pare ca mi-am revenit.
    …eu nu as ignora noua alianta Eugen…citeste articolele din gazeta…sunt linkurile in articolul de mai sus…mi-ar place sa deyvoltam subiectul, eu il gasesc deosebit de interesant…simt ca aceasta miscare nu se va opri doar la stadiul de declarare a intentiilor…poate fii o impresie gresita dar momentan am senzatia ca se va naste ceva mai mare.

  3. Eugen Vilcu zice:

    Ma bucur ca esti sanatos!
    Trecand in revista siteurile celor doua miscari, constat ca prozelitii lor fac parte, in majoritatea caurilor, din categoria celor foarte tineri, inca „necopti” as spune eu, expusi dintotdeauna si fragili…evident, trecerea de la adolescenta la statutul si obligatiile de om matur este dificila si se risca devierea…alegerea unei „scurtaturi” sau a unei motivatii comode „pentru care nu am reusit”, oferite cu generozitate de miscarile extremiste sau de anumite „biserici”
    Nu cred insa ca acestea sa fie reprezentative.
    Daca Italienii sunt la ei acasa si prin asta au o oarecare „justificare”, Noua Dreapta reuseste sa dea cu nuca-n perete prin participarea la miscarea antitiganeasca, fiind un fel de culpabilizare a unei intregi populatii din vina catorva indivizi, exact ceea ce s-a intamplat cu noi, romanii, acum catva timp…Nu vreau sa iau apararea nimanui insa cred ca adevaratele valori se nasc fara a tine cont de etnie, rasa sau apartenenta la o minoritate sexuala.Poate din acest punct de vedere Biserica ortodoxa, ca indiscutabil principal punct de agregare al comunitatii, ar trebui sa traga un semnal de alarma…De asemenea asociatiile si presa romaneasca de aici.
    Nici nu vreau sa-mi inchipui ce ar fi daca tu ai avea dreptate!!!

  4. Andi Radiu zice:

    Am specificat si in articolul ultim ca nu dau sansa acestei miscari…dar tine cont ca multor romani plecati din tara li se amplifica sentimentul nationalist, dragostea pentru insemnele nationale, ura fata de straini, samd…in toata jungla asta in care traieste comunitatea romaneasca se pot naste tot felul de manifestari surpriza.

  5. mihela zice:

    Salut, Andi, traiesc si muncesc de 15 ani la Oristano, fff aproape de Terralba, sant nascuta la Bucuresti,
    ma-am bucurat vazand site-ul, il gasesec interesant,
    sper sa gasim argumente costructive ptr statutul nostru de imigranti…
    un sereno fine settimana
    mihaela stoica

  6. Noua Dreapta zice:

    Andi nu ai inteles nimic intra pe http://www.nouadreapta.it sau http://www.nouadreapta.org si vezi.

  7. angelo zice:

    Stai cercando lavoro immediato per senpre
    Qui l’hai trovato giovani studenti con 18 anni
    anche stranieri con permesso di sogiorno
    E tutte la categorie sociali e invalidi in
    Tutte le categorie ofriamo anche a loro
    Un lvoro da casa con endicap con il conputer
    Mutilati invalidi di tutte le categorie pensionati
    Diplomati, anche per stranieri multilingue
    Per chi e interesato lassi un mesagiò
    Su posta..angelo…st47@yahoo.it..!!!!!
    Sara richiamato quanto prima…ok

  8. Puiu zice:

    Salut Andi,

    Am citit azi ptr prima data ziarul si blogul de mai sus.

    A-si dori sa te rog sa imi spui cum pot sa iau legatura cu cluburile sau asociatiile romanesti din Italia.

    Cu multumiri

    Puiu

  9. oancea gabriela zice:

    ma numesc gabriela oancea sunt din onesti,am 39 ani ,sunt casatorita ,am un baiat de 17 ani,iar din anul 2009 am ramas fara loc de munca;de profesie sunt economist am lucrat in adm.publica locala ,somajul s-a expirat pe data de 5 iunie 2010 singurul venit al familiei este de 1000 ron al sotului; acum am gasit ziarul si blogul vostru,va felicit pentru ca aveti grija de co-nationali,dar rugamintea mea este sa-mi dati si mie o mana de ajutor in ceea ce priveste un job(treburi casnice in cadrul unei familii de italieni,ingrijire batrani,copil,la un azil de batrani etc.) ce oportunitati se ivesc si considerati ca mirit sa fiu ajutatat de niste oameni necunoscuti dar romani de ai mei.va multumesc,

  10. oancea gabriela zice:

    ma numesc gabriela oancea sunt din onesti,am 39 ani ,sunt casatorita ,am un baiat de 17 ani,iar din anul 2009 am ramas fara loc de munca;de profesie sunt economist am lucrat in adm.publica locala ,somajul s-a expirat pe data de 5 iunie 2010 singurul venit al familiei este de 1000 ron al sotului; acum am gasit ziarul si blogul vostru,va felicit pentru ca aveti grija de co-nationali,dar rugamintea mea este sa-mi dati si mie o mana de ajutor in ceea ce priveste un job(treburi casnice in cadrul unei familii de italieni,ingrijire batrani,copil,la un azil de batrani etc.) ce oportunitati se ivesc si considerati ca merit sa fiu ajutata de niste oameni necunoscuti dar romani de ai mei.va multumesc,

Lasă un răspuns

